تجهیزات و متعلقات لوله های آبیاری (هیدروگیت) 

 اجرای سامانه آبیاری هیدروگیت

۱ ) با انتخاب یک رول لوله هیدروگیت شرکت رخ پلاستیک توس (۱۰۰ متر) در اندازه متناسب با حجم آب موجود شروع کنید.

۲ )اکنون در محل قبل از پهن کردن لوله هیدروگیت یک شیار یا جوی کوچک به عمق حدود ۱۵-۱۰ سانتیمتر ایجاد کنید و آن را از وجود خار و خاشاک و سنگهای نوک تیز کاملا پاک سازی کنید. این کار از چرخیدن لوله و نیز صدمه مکانیکی به آن جلوگیری می کند.

۳ )پس از پهن کردن لوله بهتر است هر ۴-۳ متر یک بیل خاک روی آن ریخته شود تا در جای خود تثبیت گردد. لوله های هیدروگیت برای استفاده در اراضی نسبتا مسطح و با شیب ملایم ساخته شده است. استفاده از این لوله ها در شیبهای منفی (رو به بلندی) باعث صدمه و ترکیدگی آنها خواهد شد.

۴) لوله هیدروگیت را به مخزن آب وصل و آن را با بست محکم نمایید. لوله هیدروگیت نبایستی در محل اتصال به منبع آب آویزان باشد چون صدمه می بیند.

۵ )لوله های هیدروگیت در طول ۱۰۰ متر عرضه می شوند. برای اتصال لوله ها به یکدیگر از یک اتصال  و دو عدد بست  استفاده می گردد، انتهای لوله را با گیره انتهایی ببندید.  بهتر است از بستن مستقیم لوله هیدروگیت به لوله خروجی آب چاه پرهیز نمایید. هرگز لوله بدون آب را با پانچ سوراخ نکنید

۶ )دریچه از دو قسمت پایه و درب تشکیل شده است برای نصب درچه ابتدا لوله را آبگیری کنید. همزمان با آبگیری لوله به وسیله پانچ ۳-۴ سانتیمتر بالای محل تا شده لوله را سوراخ کنید.

۷) همزمان با خارج کردن پانچر، لبه قسمت پایه دریچه را برگردانید و بلافاصله در محل نصب و با چرخاندن دست در داخل پایه دریچه، آن را ثابت کنید.  اکنون با باز و بست کردن قسمت درب دریچه امکان تنظیم آب در هر ردیف آبیاری وجود دارد.

 

پانچر لوله آبیاری انعطاف پذیر هیدروگیت رخ پلاستیک توس

پانچر

پانچر لوله آبیاری انعطاف پذیر هیدروگیت رخ پلاستیک توس

پانچر

دریچه لوله آبیاری انعطاف پذیر هیدروگیت رخ پلاستیک توس

دریچه