بازدید حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر از شـرکت رخ پلاسـتیک تــوس
بازدید حجت الاسـلام والمسلمین پژمان فر و هیات همراه از شـرکت رخ پلاسـتیک تــوس
25/09/2018
گسترش گلخانه
مواردی که برای گسترش گلخانه باید در نظر داشته باشید
03/12/2019
عکس گلخانه در زمستان

همانطور که به فصل پاییز نزدیک می شویم، کوتاه تر شدن روزها و سردتر شدن هوا غیر قابل اجتناب است. آماده سازی گلخانه­ برای محافظت از محصولات در بسیاری از مناطق که عمدتا تجربه سرد شدن هوا و بارش باران در فصل های زمستان و پاییز را دارند بسیار مهم است.

در اینجا ما برایتان راهکارهایی جهت آماده سازی گلخانه تان برای فصل پاییز و زمستان بیان کرده ایم تا در نظر گرفته شود.

مرتب کردن

ممکن است در طول فصل های شلوغ سال یک سری چیزها بهم ریخته شده باشند که در آن فصول پیدا کردن زمان مناسب برای تمیزکاری ، دشوار است. بنابراین پاییز و زمستان زمان مناسبی است تا هر نوع تمیز کاری که در طول فصل تابستان نادیده گرفته شده، انجام گردد.

گیاهان فصلی را که بعید به نظر می آید در طی فصل های پاییز و زمستان شکوفا شوند از گلخانه تان حذف کنید تا فضایی برای محصولات جدید ایجاد شود.

کف گلخانه را جارو و ضدعفونی نمایید تا مشکل و بیماری در محصولات جدیدتان گسترش نیابد. همین کار را برای چارچوب، نیمکت­ها و سایر تجهیزات داخلی گلخانه نیز انجام دهید.

پوشش گلخانه (پلاستیک یووی دار یا نایلون گلخانه)را تمیز نمایید تا اطمینان حاصل کنید که نورخورشید تا حد ممکن در فصل زمستان که سطح نور پایین خواهد بود، وارد گلخانه می­شود.

بررسی ساختار گلخانه

بسیار مهم است تا همه­ جنبه های ساختار گلخانه شما، چه داخل و چه بیرون آن در شرایط عالی باشند تا گلخانه ی شما بتواند بالاترین کارآیی ممکن را در زمانی که هوا سرد است، داشته باشد.

پوشش گلخانه را بررسی نمایید تا مطمئن شوید هیچ ترک یا فضایی وجود نداشته باشد. داشتن ترک روی ساختار پوشش گلخانه ی شما در فصل زمستان، باعث ورود هوای سرد و در نهایت منجر به افزایش هزینه­ های انرژی خواهد شد. همچنین این هزینه ها با ماندگاری بیشتر ترک ها بیشتر هم خواهد شد.

سرویس تعمیر و نگهداری سیستم گرمایش گلخانه شما بایستی به طور منظم در طول سال  انجام شود و این مساله قبل از شروع فصل سرما اهمیت بیشتری دارد زیرا در این فصل نیاز بیشتری به سیستم گرمایش است و بایستی اطمینان یافت که تاحد امکان کارآیی داشته باشد.

بررسی روشنایی مکمل

گلخانه هایی که در نواحی سرد واقع شده اند، روزهای کوتاه و سطح پایینی از نور به ویژه در فصول پاییز و زمستان تجربه می­کنند که استفاده از نورهای مکمل یک راه حل مهم و ضروری است. نوع نور انتخابی و مدت زمان اعمال نور در طول روز به فاکتورهایی شامل نوع محصول و دما وابسته است. در طول این مدت نیز شما انتظار افزایش هزینه انرژی نور را بایستی داشته باشید بنابراین با متخصصانی کار کنید که می توانند اطمینان حاصل کنند که روشنایی تکمیلی شما تا حد امکان در گلخانه شما کار خواهد کرد.

نصب پرده های ذخیره انرژی (انرژی سیوینگ)

پرده های گلخانه ای در طول تابستان به دلیل داشتن سایه عالی در گلخانه مورد توجه هستند و به همان اندازه در فصل زمستان که هوای سرد بایستی بیرون از گلخانه و گرما داخل گلخانه نگهداری شود، مفید هستند.

به طور معمول در هنگام شب زمانیکه هیچ نور قابل استفاده ایی وجود ندارد پرده­های ذخیره ی انرژی (انرژی سیوینگ) کاملا بسته می­شوند که باعث می­شود در هوای سرد زمستان، درحالیکه هوای بیرون گلخانه سرد است به حفظ گرمای داخل گلخانه کمک کند و در هنگام روز زمانی که نورخورشید وجود دارد، باز شوند.

بسیاری از پرورش دهندگان پرده ­های دولایه ذخیره­ انرژی نصب می کنند تا عایق بندی بیشتری نیز انجام شود.

گرچه نصب پرده ­های دو لایه ممکن است پرهزینه به نظر برسد، اما بازگشت هزینه اولیه در انرژی ذخیره­ شده فصل زمستان به سرعت ملموس خواهد بود.

در صورت استفاده صحیح، کسانی که از سیستم پرده های ذخیره انرژی در زمستان استفاده می­کنند، ذخیره انرژی را در هر مکانی از ۲۰ تا ۷۵ درصد کاهش میدهد.

بنابراین بهتر است برای فصل زمستان سریعتر آماده سازی را انجام دهید و مطمئن باشید هیچ مساله ایی در زمانیکه حل آن مشکل خواهد بود برایتان پیش نیاید. حتما ساختار و سیستم گرمایش گلخانه تان در بهترین شرایط باشد ضمن آنکه اقداماتی انجام دهید تا منجر به ذخیره انرژی شده و در نهایت فصل زمستان را با موفقیت بگذارنید.

 

 

منبع: ggs-greenhouse

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *